Relacje inwestorskie
> Hlavná stránka > Pre Zamestnancov > Čo je dobré vedieť > Sprievodca prijímacím pohovorom

Sprievodca prijímacím pohovorom

Dobrá práca! Váž životopis a motivačný list presvedčivo ukázali, že máte schopnosti a kvalifikáciu pre vykonávanie svojej vysnenej práce. Z množstva uchádzačov zamestnávateľ vybral práve Vás a niekoľko ďalších uchádzačov, aby ste sa zúčastnili pohovoru. Aj keď je to významný krok na ceste za zmysluplným zamestnaním, je stále veľmi skoro na to, aby ste si blahoželali. Je čas dať sa do práce a zamestnanie naozaj získať.

Počas pohovoru budete mať príležitosť ukázať náborovému pracovníkovi, že ste pre danú pozíciu ideálny. Spĺňate či dokonca prevyšujete všetky požiadavky na formálnu kvalifikáciu a oplývate vlastnosťami, vďaka ktorým perfektne zapadnete do štruktúry spoločnosti. Navyše by ste mali byť dôkladne pripravení na prediskutovanie, potvrdenie a overenie informácií, ktoré ste o sebe napísali do žiadosti.

Veľa zamestnávateľov využíva telefonického pohovoru, ktorý predchádza stretnutiu tvárou v tvár. To, ako si povediete, môže rozhodnúť, či bude prijímací proces pokračovať alebo nie.

Naši konzultanti sa s Vami radi podelia o rady, ako sa úspešne pripraviť na telefonický pohovor.

Tutorial: Telefonický pohovor. Doveďte konverzáciu k osobnému pohovoru.

Telefonát môže byť rovnako dôležitý ako osobný pohovor a príprava sa oplatí!

  1. Urobte zo svojho telefónu osobného asistenta. Vypočujte si nahrávku na záznamníku. Prehrajte si ju, či nie je zastaraná, nejasná či príliš neformálna. Vyhnete sa vtipným a nevhodným pozdravom. Zrušte uvítací tón.
  2. Nezabudnite, že prípadný zamestnávateľ Vás môže kedykoľvek kontaktovať na Vami uvedenom čísle. Zvyknite si prijímať všetky hovory profesionálne. Vyhnete sa hovorovým pozdravom.
  3. Ak Vás telefonát zastihne v nevhodnú dobu na nevhodnom mieste, zdvorilo požiadajte, či môžete zavolať späť v dohodnutom čase. To Vám umožní pripraviť sa a odpovedať na otázky bez rozptýlenia pozornosti.
  4. Usmievajte sa keď telefonujete! Úsmev Vášmu hlasu prepožičia priateľský a otvorený tón. Všímajte si verbálnych narážok volajúceho a prispôsobte im spôsob hovoru. Ak je veľmi formálny, odpovedajte pokojne. Ak je uvoľnenejší, neskĺznite k hovorovému či príliš uvoľnenému vyjadrovaniu.
  5. Telefonický pohovor je náročný. Uľahčite ho volajúcemu, inak budete ohodnotený nespravodlivo. Odpovedajte na otázky priamo a bez odbiehania.
  6. Počúvajte aktívne! Pristupujte k telefonickému pohovoru ako k osobnému stretnutiu. Pokiaľ váhate, pýtajte sa. Uistite sa, že jasne rozumiete menu volajúceho a kontaktným informáciám. Slovné zhrnutie diskusie na konci telefonátu zaistí, že napriek vzdialenosti skutočne rozumiete. Potvrďte ďalšie kroky, ako napríklad dátum a miesto stretnutia.
  7. Robte si poznámky počas pohovoru, alebo bezprostredne po jeho skončení. V prípade prerušenia z dôvodu slabého signálu či slabej telefónnej batérii, Vám poznámky pomôžu nadviazať hovor v bode, kde skončil. Poznámky Vám tiež pomôžu sa pripraviť na osobné stretnutie.
  8. Zvážte následné zaslaniee-mailu, v ktorom poďakujete za telefonát a zhrniete konverzáciu.

 

Sme si istí, že naše tipy na telefonický pohovor Vám prinesú osobné stretnutie. Nastáva čas dať Vášmu motivačnému listu, životopisu a telefonátu skutočnú tvár. Pripravte sa!

Tutorial: Techniky pre úspešný pracovný pohovor

Work Service je jednou z najväčších personálnych spoločností. Naši náborári sa s Vami ochotne podelia o rady, ako uspieť pri osobnom pohovore.

 

  1. V prípade, že Váš životopis a motivačný list vzbudil záujem a viedol k pohovoru, zamestnávateľ už vynaložil značný čas a úsilie aby Vás poznal. Uistite sa, že o ňom viete viac, než on o Vás! Mali by ste byť dobre oboznámený aspoň s nasledujúcimi témami:
    • Ako dlho je daná spoločnosť na trhu,
    • Profil spoločnosti, tovar a/alebo služby, pozícia na trhu a hlavná konkurencia,
    • Množstvo zamestnancov, odvetvie a medzinárodné sídlo,
    • Ocenenie a význam v odbore,
    • Spôsob, akým môžu Vaše schopnosti a skúsenosti pomôcť spoločnosti dosiahnuť programového prehlásenia a cieľov.
     
  2. Uistite sa, že úplne rozumiete pozícii, o ktorú sa uchádzate. Potom môžete svoje odpovede smerovať na budúce pracovné úlohy. Týmto ukážete, že ste pre danú pozíciu ideálnym uchádzačom. Zistite všetky dostupné informácie vrátane:
    • Špecifických pracovných úkonov,
    • Požadovaných skúseností a schopností,
    • Osobných vlôh potrebných pre úspech. Buďte pripravení pravdivo odpovedať na akékoľvek otázky týkajúce sa Vašich slabých stránok.
     
  3. Neskorý príchod na pohovor sa neodpúšťa. Dostavte sa s dostatočným predstihom, aby ste mali čas sa ukľudniť. V prípade neočakávanej udalosti okamžite informujte zamestnávateľa preložte termín schôdzky.
  4. Vypnite si mobilný telefón alebo aspoň vyzváňanie vrátane vibrovania.
  5. Je veľmi dôležité, aby ste si zapamätali meno človeka, s ktorým si dohovárate pohovor. Vo veľa prípadoch ide o rovnakého zamestnanca, s ktorým sa neskôr stretnete tvárou v tvár.
  6. Preskúmajte firemnú kultúru a vhodne sa oblečte. Požiadavky sa veľmi líšia v závislosti na druhu a oblasti podnikania. Amazon, vedúci internetový maloobchodník napríklad odporúča: „Oblečte sa pekne, ale pohodlne. Oblek a kravata tu na nikoho neurobia dojem”. Oblečenie by tiež malo odrážať povahu zamestnania, o ktoré sa uchádzate. Vedúci pracovník CitiBank hovorí: „Oblečenie závisí na pozícii v rámci spoločnosti. Nosím oblek a kravatu, zatiaľ čo väčšina stredného manažmentu chodí do práce v menej formálnom odeve”. Všeobecne platí, že muži v obleku a kravate nemôžu siahnuť vedľa. Ženy by si mali obliecť sako a nohavice alebo sukňu a doplniť to konzervatívnou, klasickou obuvou. Vzhľad je najdôležitejším faktorom, ktorý ovplyvňuje prvý dojem. Vyhýbajte sa výrazným farbám odevu aj líčenia. Príliš veľa šperkov pôsobí rušivo. Náborár sa potrebuje sústrediť na Vás, nie na Vaše doplnky. Váš účes by mal korešpondovať s popisom zamestnanie. Ak sa uchádzate o zamestnanie vo finančnej inštitúcii, konzervatívny zostrih a farba budú najprijateľnejšie.
  7. Úvod bude s najväčšou pravdepodobnosťou sprevádzaný podaním ruky. Znalosť a dodržiavanie kultúrnych zvyklostí je výhodou.
  8. Nesadajte si, kým nebudete k tomu vyzvaný.
  9. Prineste si kópie všetkých dôležitých dokumentov, akými sú referencie, diplomy a certifikáty. Dôkladná príprava v očiach zamestnávateľa zvyšuje Vašu dôveryhodnosť.
  10. Počas pohovoru udržiavajte očný kontakt. Buďte aktívny. Keď budete dobre oboznámený so spoločnosťou a zamestnaním, pomôže Vám to cítiť sa sebaisto a skryť nervozitu.
  11. Na otázky odpovedajte priamo o neodchyľujte sa od témy diskusie o nesúvisiacich veciach. Zamestnávateľ je časovo obmedzený. Ak budú Vaše odpovede príliš obecné a neuchopiteľné, nemusí sa Vám podariť povedať všetko podstatné. Možno ani nebudete mať možnosť reagovať na všetky bežné otázky.
  12. Pripravte sa na otázky týkajúce sa Vašich finančných požiadaviek. Mali by ste poznať priemernú mzdu na rovnakých či podobných pozíciách. Zvážte ohodnotenie ako celok a rozhodnite sa, či ste ochotný vzdať sa časti finančného ohodnotenia výmenou za iné výhody. Počas pohovoru si so zamestnávateľom ujasnite bonusový a odmeňovací systém.
  13. Pripravte sa na otázky, na ktoré sa chcete zamestnávateľa opýtať. Inteligentne položené, konkrétne a logické otázky Vám pomôžu nielen získať viac informácií, ale tiež na zamestnávateľa zapôsobia. Napríklad: „Je táto pozícia priamo podriadená vedúcemu oddelenia, ktorý nedávno získal... (ocenenie, zákazku atď.) ”?
  14. Na konci pohovoru poďakujte všetkým zúčastneným za záujem o Vašu žiadosť. Opýtajte sa na ďalšie kroky, kto a kedy sa s Vami spojí, ak to nebolo ešte povedané.

 

Už ste sa dozvedeli všetko o úspešnom pohovore. Pokračujte ďalej a zistite ako postupovať po pohovore.

hore

Skĺbiť zamestnanie a štúdium je samo o sebe umenie! Pevný rozvrh, hektický študentský život a cesta za uskutočnením prianí a snov stojí čas aj peniaze. Work Service pomáha študentom nájsť čas na privyrobenie si počas štúdia ponukou dočasného zamestnania. viac

We use cookies on our website. By continuing to browse the site, you agree to our use of cookies. Learn more. ×